czwartek, 11 sierpnia, 2022
Motoryzacja

Wiosna za pasem. Jak przygotować swój pojazd i cieszyć się jego bezawaryjnością? Jaki olej silnikowy wybrać?

435Views

Marzec jest miesiącem, w którym kierowcy masowo zgłaszają się do zakładów wulkanizacyjnych na wymianę opon z zimowych na letni. Niedługo również warsztaty, które oferują serwis klimatyzacji będą przeżywały oblężenie. Oprócz standardowych wymian, m.in. zmiana filtra powietrza, kabinowego lub uzupełnienie płynu do spryskiwaczy, możemy wykonać dodatkowe czynności, aby zabezpieczyć nasz samochód. Polecamy oleje do filtrów powietrza i oleje silnikowe ze sklepu motoryzacyjnego Dbam To Mam.

Oleje do filtra powietrza – co to takiego?

Filtr powietrza jest bardzo ważnym elementem znajdującym się pod maską samochodu. Jest on barierą, przez którą nie przedostanie się do silnika kurz, piasek i inne zanieczyszczenia. Dlatego powinniśmy okresowo, co kilka miesięcy, samodzielnie dokonać jego wymiany. To koszt rzędu kilkunastu złotych. Zazwyczaj występują one w formie suchej. Jednak w dalszym ciągu znajdziemy auta, w których używane są filtry mokre, np. w samochodach terenowych. Oleje do filtrów mają w sobie dodatkowe właściwości filtrujące, które tworzą warstwę ochronną, pozwalając tym samym silnikowi swobodnie “oddychać”. Ów oleje wymagają zastosowania tylko i wyłącznie do gąbkowych i piankowych filtrów powietrza. 

Dbanie o auto to również ochrona silnika

A zadbać o silnik możemy w jeden sposób – wymieniać olej regularnie, zgodnie z zaleceniami producenta i stosować wysokiej jakości preparaty. Z tego względu polecane są oleje 5w40 silnikowe. Ich główną zaletą jest rozruch silnika w naprawdę ekstremalnych temperaturach. Oleje te maksymalnie chronią silnik przed tarciem już od momentu jego uruchomienia. Występują one jako olej półsyntetyczny 5w40, jak i syntetyczny 5w40. Zastosowana przez producenta baza olejowa i dodatki, określa się mianem oleju wielosezonowego, dla którego upały i mrozy nie są straszne. Dzięki czemu zachowują one swoje właściwości przez cały ten czas w silnikach diesla i benzynowych.